[English version below / deutsche Version weiter unten]
Предавање
Методи на кураторската пракса: Слика во движење меѓу уметноста, киноматографијата и перформансот
(DE)
Предавач: Bettina Steinbrügge
Датум: 12. октомври 2010
Време: 20:00
Место: Културен центар “ЦК”
Границите меѓу уметноста и киното стануваат сè полабави. Условите за ваквиот развој навлегуваат во секој аспект на ова предавање. Експерименталниот филм во 60тите и 70тите, преку зголемениот пристап до видео камерите и технологиите на продукцијата на подвижни слики го ослободи патот за видео уметноста. Во изминатите 50тина години љубовта и омразата меѓу овие две филмски форми зачна витални естетски, социјални и политички одговори, кои постојано го обновуваат аголот на набљудување на нашето разбирање на времето. Критичките дебати за новите форми на презентирање, иницирани од бришењето на границите меѓу различните дисциплини, создадоа нова дисциплинарност - модел, кој креира нови начини на гледање на просториите за проекција и изложување.
Ова предавање е рефлексија на кураторските практики на пробивањето на уметноста и киното меѓу класичните формати на еден филмски фестивал и на кинематските практики во полето на уметноста и останатите области. За кураторството на подвижните слики од есенцијално значење е да се разберат техничките услови на медиумите, различните родописи, кои подвижната слика ги носи во себе, и поширокиот контекст, во кој настанало делото.
Bettina Steinbrügge од 2009 работи како ко-кураторка на програмата на Форум експендид на Берлинале. Форум експендид претставува мост меѓу класичниот формат на филмскиот фестивал и уметничките филмски форми на изразување.
Настанот е исто така дел од есенскиот културен програм „Expanded Media - Медија & уметностите“ на НВО Контрапункт.
Lecture
Modes of Curatorial Practice: Moving between art, cinema and performance
(DE)
Lecturer: Bettina Steinbrügge
Date: 12. October 2010
Time: 8 p.m.
Place: Cultural Center “ЦК”
Borders between art and cinema are becoming increasingly impermeable, and it is the condition of mutability that informs every aspect of this lecture. In the 60s and 70s, experimental film work gave way to video art, once the introduction of video cameras and the technology of moving-image reproduction became economically accessible. For the past fifty years, the love/hate affair between the two has triggered vital aesthetic, social and political responses that constantly renew the way we understand our age. Critical debates about new ideas of representation, fuelled by the collapse of disciplinary boundaries, have created a new model of specificity – one that created a new kind of consideration towards the space of projection or exhibition.
This lecture reflects about curatorial practice in the intersection of art and cinema, between the classical format of a film festival and the cinematic practices in the context of art and other fields. For curating moving images, it is essential to understand the technical development of the media, the various genealogies that attend the moving images, and the broader context in which the work arises.
Bettina Steinbrügge is developing as a Co-curator the program of the Forum Expanded at the Berlinale since 2009. The Forum Expanded is bridging the classical format of a film fest with artistic-filmic forms of expression.
The Event is part of the autumn-cultural-program „Expanded Media – Media & the Arts“ by the NGO Kontrapunkt.
Vortrag
Methoden kuratorischer Praxis: Das Bewegtbild zwischen Kunst, Kino und Performance
(DE)
Dozentin: Bettina Steinbrügge
Datum: 12. Oktober 2010
Zeit: 20:00
Ort: Kulturzentrum CK
Die Grenzen zwischen Kunst und Kino sind zunehmend durchlässig. Die Bedingungen dieser Entwicklung durchdringen jeden Aspekt dieses Vortrags. In den 60ern und 70ern gab der Experimental Film, durch die wachsende Zugänglichkeit von Videokameras und Technologien der bewegten Bildproduktion, den Weg frei für die Videokunst. In den vergangenen 50 Jahren hat die Hassliebe zwischen diesen beiden Filmformen vitale ästhetische, soziale und politische Antworten angestoßen, die konstant die Blickwinkel unseres Zeitverständnisses erneuern. Kritische Debatten über neue Repräsentationsformen, angetrieben durch das Wegfallen von Disziplingrenzen, haben eine neue Disziplinarität erzeugt – ein Modell, das neue Betrachtungsweisen von Projektions- und Ausstellungsräumen kreiert hat.
Dieser Vortrag reflektiert über kuratorische Praxen der Durchdringung von Kunst und Kino zwischen den klassischen Formaten eines Filmfestivals und den kinematischen Praktiken im Umfeld von Kunst und anderen Feldern. Für das Kuratieren von bewegten Bildern ist es essenziell die technischen Bedingungen von Medien, die verschiedenen Genealogien, die das bewegte Bild erlebt hat, und den weiteren Kontext, in dem die Arbeit erscheint, zu verstehen.
Bettina Steinbrügge entwickelt seit 2009 als Co-Kuratorin das Programm vom Forum expanded auf der Berlinale mit. Das Forum expanded schlägt eine Brücke zwischen dem klassischen Format des Filmfestivals und künstlerischen filmischen Ausdrucksformen.
Die Veranstaltung ist Teil des Herbst-Kulturprogramms „Expanded Media – Medien & die Künste“ der NGO Kontrapunkt.